Everybody Loves Pancakes

Walk-ins only · Geen reserveringen
Locatie Nieuwe Markt 9 Groningen
Vandaag open -
Let's Go Bananas Drizzle My Shizzle Stack 'm High Gimme Some Pancakes Let's Go Bananas Drizzle My Shizzle Stack 'm High Gimme Some Pancakes

2 vrienden,
1 fluffy idee

Het begon met twee vrienden, een idee, en de overtuiging dat Groningen een plek verdiende waar het ontbijt een moment mag zijn. Blue Bananas was born! Een pancake café aan de Nieuwe Markt 9 in Groningen waar fluffy stacks, eerlijke koffie en een relaxte sfeer samenkomen.

7 dagen per week, ’s ochtends tot ’s middags. Ontbijt alsof het lunch is, brunch omdat het kan. Geen reserveringen, geen ster allures. First come, first serve.

Moi!

Wouter en Niek, de oprichters van Blue Bananas Het BB Pancake Café bordje aan de bakstenen muur Maple syrup gietend over een verse pancake stack Het BLUEBANANAS gevel-logo aan de bakstenen muur Speculoos pancake stack met marshmallow en koekjes

Follow the Pancake Trail

@bluebananas.pancakecafe

Volg ons

Pofferdikke,
wat lekker

★★★★★

"Een must-visit als je in Groningen bent. Wij komen al meer dan een jaar regelmatig en het is elke keer raak. De pancakes zijn ongelofelijk lekker en super vullend, en het personeel herkent ons nog na maanden, zo lief."

Google Review
★★★★★

"Valt onder de categorie 'cafés die je een keer bezocht moet hebben'. Snelle, vriendelijke service, prijs-kwaliteit klopt en alles is tot in detail uitgewerkt, zelfs de wc is roze. The Big Bun is een aanrader."

Google Review
★★★★★

"De beste pancakes die ik in Nederland heb gehad. Veel keuze, ook glutenvrij en vegan, en je kunt 'm helemaal naar wens samenstellen. Op weekenden even wachten, maar dat is het meer dan waard."

Google Review

★ 4,7 op Google · 1.000+ reviews · #5 van 391 restaurants in Groningen op Tripadvisor

Bezoek
ons

Openingstijden

  • Maandag09:00, 15:30
  • Dinsdag09:00, 15:30
  • Woensdag09:00, 15:30
  • Donderdag09:00, 15:30
  • Vrijdag09:00, 15:30
  • Zaterdag08:30, 15:30
  • Zondag08:30, 15:30

Reserveren?

Geen reserveringen, wij draaien op walk-ins. Loop gewoon binnen, en als het druk is wachten we samen op een vrije tafel.

FAQ

We doen niet aan reserveringen, iedereen is welkom. Zijn we vol? Dan wachten we samen even tot er weer plek is!
Absoluut! We hebben vegan en glutenvrije opties. We kunnen echter niet elk gerecht volledig allergenen vrij aanbieden. Vraag aan een van onze medewerkers wat de mogelijkheden zijn!
Natuurlijk! We zijn er voor iedereen. We hebben helaas geen kinderhoek. Maar een verschoontafel en een kleurplaat met potloden zijn altijd aanwezig. Daarnaast is het restaurant een lust voor het (kinder)oog om je goed te vermaken!
Afhalen kan, bezorgen gaat via Thuisbezorgd.
Of je nou met 2, 6 of 20 personen bent. We doen écht niet aan reserveringen. Dat werkt voor ons niet, en dat vinden we oprecht jammer. Mocht je het restaurant willen afhuren of iets anders in die trant, mag je ons altijd een bericht sturen!
Yes, snapbacks, shirts en totebags, te koop in het café. Vraag ons team naar de huidige collectie.
Cash, pin, Amex, Visa, Mastercard... alles!
Met de auto kan je heel makkelijk onder het Forum parkeren. In de praktijk is dat recht voor de deur!

Vraagje?
Spit it